Hoe kon ik nou geen zin hebben in stage?! - Reisverslag uit Chevenez, Zwitserland van Esther Reuvers - WaarBenJij.nu Hoe kon ik nou geen zin hebben in stage?! - Reisverslag uit Chevenez, Zwitserland van Esther Reuvers - WaarBenJij.nu

Hoe kon ik nou geen zin hebben in stage?!

Door: Esther Reuvers

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 December 2014 | Zwitserland, Chevenez

Zoo hier weer een verslagje vanuit Zwitserland. Zit er nu alweer 4 weken, maar zo voelt het niet!

Kortom ik heb het hier erg naar mijn zin, zowat alles valt eik mee;). Wat ik hier zo overdag doe, een paar paarden rijden en aan mijn opdracht voor school werken.

Ondertussen me verjaardag ook weer gehad en goed gevierd. Toevallig was er die dag al een feest georganiseerd op stal. Er waren dus veel mensen, en ze hadden nog een taart gebakken voor mijn verjaardag, goed gevierd dus!

Iedereen is hier super aardig en ze betrekken je overal bij, erg leuk! Iedereen zegt salut of salut esther (hallo), en proberen een babbeltje te maken, zo goed als het kan in het engels, frans of duits.

Zo dacht ik dus van te voren, shit met kerst en oud & nieuw niet thuis.. Nou het was hier super! Woensdag avond bij Edwin & Dehlia (de eigenaren van dit bedrijf hier), hun kinderen en nog een mevrouw kerstmis gevierd. Wel grappig, hier geloven ze niet in sinterklaas maar in de kerstman. Gaat eik precies hetzelfde met kerst hier als bij ons sinterklaas: eerst gingen Brian en Maik (de kinderen van Edwin en Dehlia) liedjes zingen, daarna kadootjes onder de kerstboom en toen nog voor de deur kadootjes (haha wel leuk, belt Edwin aan deur en zet de kadootjes ervoor en gaat snel weg, dus de kinderen snel naar de voordeur en ja de kerstman is geweest ;p), daarna nog wat gegeten en gedronken, erg gezellig. Donderdag middag zijn Edwin, Dehlia, Brian, Maik en naar een mevrouw hier geweest van stal, en daar ook weer kerstmis gevierd, met veeel eten en drinken haha. Echt veel (vooral rode) wijn drinken ze hier.
Vrijdag ook weer kerst gevierd, met alle mensen van stal hier en veel mensen die hier vaak komen. Hadden eerst gewerkt tot 1 uur, daarna hier boven de binnenbak wat gegeten en gedronken tot een uur of half 5, daarna nog snel even de paarden hier gevoerd enzo (dan helpen een paar mensen mee die ook mee hadden gegeten) en weer verder met kerstmis vieren!

Als k t dan toch over de feestdagen heb, met oud en nieuw gaan we met de werknemers van hier en nog een paar mensen hier naar een cafetje, goed begin van het jaar dus en eindelijk weer uit :)

Ook nog een paar kaarten binnen gekregen voor kerst en me verjaardag. Echt alles wordt bij de douane opengemaakt. Kreeg een kaart van Kristel (vanuit Curacaou) binnen, had ze de 9e december verzonden en kreeg ik pas de 24e binnen!!

De natuur is hier trouwens ook echt super mooi, heel anders dan in Nederland. Veel bergen en sinds vandaag ook nog een dikke pak sneeuw joh. Vannacht gaat het weer flink vriezen, -17 brr tot morgenvroeg 07.00 uur nog -16 grade :s

Verder zijn pap en mam gisteren en vandaag langs geweest. Het was maar even maar wel leuk. We waren naar Basel geweest, maar echt niks is hier op zondag open dus dat was wel jammer..

Verder nog een paar keer met wat mensen en natuurlijk met onze sjaak geskypt.

Dus met mij gaat het super hier, hoop dat het daar in Nederland ook allemaal zen gangetje gaat!!

Zo heb nog veel te vertellen maar maak der toch maar een eind aan anders word ie wel heel lang ;p

• 28 December 2014 - 19:33

Monique:

hey Esther, Salut.
    Fijn om te horen dat jij het zo goed naar je zin hebt
    Ook hier hebben we sneeuw gehad maar zal morgen waarscchijnlijk helemaal weggesmolten zijn.
    het vriest nu 3 graden maar vannacht rpnd vijf uur gaat de temperatuur omhoog. Wij hebben gisteravpnd meegedaan met "de Lithse kwis".
    Leuk om eraan mee te doen.
    Nog een paar dagen en dan is 2014 weer voorbij.
    wij wensen jou een fijne jaarwisseling toe. Eten jullie opk oliebollen daar?
    Veel plezier en knallend het nieuwe jaar in!
    Heel veel groeten, Monique en familie.